středa 22. ledna 2014

Já & e-shopy

Pár postřehů a tipů z mé zkušenosti...

Pokud má dnes ještě někdo obavy z nákupů přes e-shop nebo katalog, tak hlavně z toho, jestli bude zboží ve skutečnosti vypadat tak jako na obrázku. No, u některých věcí jsem byla trošku zklamaná, když mi přišly bodycon šaty z látky, která byla po mírném natažení téměř průhledná. Nebo sukně ušitá z takového toho úpletu, který se hrozně mačká a  hodí se víc na tričko.
Myslím ale, že v materiálu žádný obchod, kde jsem objednávala, nijak nelhal - u každého výrobku uvádí složení, jenže já nejsem odborník, takže si pod tím výsledný vzhled ani omak příliš představit nedokážu. Je to ale možná dobré pro ponaučení a zdokonalení se ve znalostech materiálů. Pro příště můžu využít příležitost v každém kamenném obchodě pro studování složení na visačkách všeho možného a snažit si omakem zafixovat, co bylo dobré a co ne...

Pak jsem měla problém s velikostmi. Měřím 175 cm, což mi nepřijde nijak závratně moc (je to minimální výška modelek, hehe!), ale ve světě oblečků už to zřejmě extrém je. Všechny sukně a šaty mi jsou tudíž kratší než by měly. Řeším to tím, že si je občas kupuji o číslo větší (tedy UK 14, odpovídající naší 42, i když mám normálně 38-40). Halenky, košile a saka si ale od oka pořád koupit netroufám.
Třeba u Asosu je skvělé, že je u fotek napsáno, kolik měří modelka a jakou velikost modelu má na sobě. Její výška mi tak dá alespoň orientační představu o délce sukně, ale samozřejmě musí člověk počítat s tím, že když má třeba o tři velikosti víc, tak je možné, že se věc při obtažení přes objemnější tělo trochu zkrátí. Jiné obchody zase přímo u každé velikosti uvádějí přesné míry. I když jsem se občas pobavila, když rozdíl mezi jednotlivými velikostmi činil jeden centimetr.
Jedinou výhradu mám k asosácké kolekci Petit - až po objednání jsem si všimla, že je v popisu uvedeno, že je doporučená ženám, které měří pod 160 cm, ale u modelky už výška napsaná nebyla. Právě ke mně putují šaty, které vyobrazená modelka měla po kolena, tak doufám, že mě nečeká nemilé překvapení.

A taky se snažím příliš neriskovat - doposud jsem si nakoupila převážně jen věci, které stály kolem 20 euro. Říkám si, že v této cenové relaci by mi nemuselo dělat problém se případné nesedící věci vzdát a buďto ji někomu darovat nebo za nižší cenu přenechat. Rozhodně bych neposílala žádný balík zpátky do Británie (nebo nedejbože USA).

Jak nakupovat:
Je to vlastně jednoduché, ale pokud jste jako já byli zpočátku rádi, že kartou umíte vybírat z bankomatu a v internetovém bankovnictví zvládáte zaplatit paušál, tak se Vám třeba bude pár rad hodit :)
1) Musíte mít embosovanou platební kartu (s vytlačeným číslem, Visa nebo MasterCard), což nebývá automatické, pokud vlastníte například studentský účet, ke kterému dávají jen kartu Maestro.
2) V nastavení svého bankovního účtu musíte mít povoleny platby na internetu. Zda je chci povolit se mě v bance zeptali při zakládání kreditní karty.
3) Potom už stačí jen založit PayPallový účet, na což vás to  z vybraného obchodu dovede samo přímo. Je to celé anglicky, ale nijak komplikované, takže to navede celkem snadno každého. ;)

A teď už konkrétně k vybraným obchodům:

1) Asos

Nikoho nepřekvapím, že je to můj v současnosti nejoblíbenější e-shop a nakupuji v něm nejčastěji.
A zatím mohu tvrdit, že s ním mám jen a jen dobré zkušenosti. Dosud jsem v něm nakupovala asi osmkrát.
Na to, že posílá zboží ze zahraničí, tak je dodáno opravdu rychle a bezproblémově. Většinou se dodací lhůta pohybuje kolem týdne. Na stránkách mají uvedeno, že by to mohlo trvat kolem 8 týdnů, ale takhle dlouho jsem opravdu nikdy nečekala.
Výhodou opakovaných nákupů je, že už mám vyzkoušené jejich velikosti a dokážu si tak již lépe představit, co by mi mohlo sedět i bez zkoušení.


zdroj: Asos.com

2) Choies

Objednávala jsem tam zatím jen jednou. Doba dodání byla určitě kolem měsíce, takže ve srovnání s Asosem mě takové čekání nebavilo.
V tomto obchodě si nedokážu vybrat tak snadno jako v Asosu a je i trochu dražší.

zdroj: Choies.com

3) Sheinside

Jeden z tzv. čínských e-shopů.
Objednané věci nemají absolutně žádné cedulky, které by vám řekly cokoli o značce.
Výhodou ale je, že oblečení na stránkách prezentují blogerky, které si je zakoupily, a můžete se jich tam přímo zeptat, jak jim sedí vybraná velikost.
Specialitou obchodu je hodně věcí v univerzální velikosti. Dvě šifonové košile, u kterých to bylo zrovna tak, jsem tedy čekala trochu větši, ale jsou mi malé přes prsa. Reputaci napravuje úžasná mikina s potiskem Zrození Venuše, kterou jsem si hodně oblíbila. Bohužel jsem si na ni musela počkat dva měsíce, takže další nákup tam jen tak neplánuji.

zdroj: Sheinside.com

Dnes už většina internetových obchodů nedává poštovné, takže je skvělé, že stojí za to si nechat poslat i jediné tričko, pokud zrovna nemáte peněz nazbyt. Spousta obchodů také na první nákup dává slevu, takže se dá velmi výhodně nakoupit, když jen namátkou "vyzkoušíte" co nejvíc takových obchodů :)

Co vy a e-shopy? Jaké máte zkušenosti?

1 komentář:

  1. Vzhledem k tomu, že pravidelně nakupuju jenom na Fleru a tam se samozřejmě kvalita zboží, komunikace i odeslání liší prodejce od prodejce, asi nemám moc a čím poradit...:-D
    zazvorek

    OdpovědětVymazat